onlyinyourdreams

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Tove Blomquist - 11 februari 2012 19:45

Skolan.
Att säga vad man tycker är politiskt inkorrekt.
Av sin åsikt blir man lätt ett offer eller ett hatobjekt.

Man ska aldrig sticka ut ur mängden, 
det håller väldigt sällan i längden. 

Vi följer alla ett oföränderligt livsmönster och en regel, 
att bryta sig loss kräver en styrka helt onormal.

En styrka som de allra flesta inte besitter.
medan våra liv går i kras och lämnas i glassplitter.

-----------------------


Hello Cutiepies! Något roligt som har hänt? Själv njuter jag av början av mitt sportlov. Mitt lov är ganska planerat, som det då inte brukar vara. Hel helgen ska jag vara hos mamma och sen på söndagen åker jag hem på kvällen.


måndagen blir att ta det lugnt hemma och bara njuta, för sen på kvällen så åker jag till moster i Herrljunga.


Tisdag morgon åker jag tidigt iväg med konfan till Boda borg . Ska blir jätte trevligt.


Onsdagen kommer jimmi hem och det blir säkert en film-mys-kväll. 


Torsdagen åker pappa, jag och jimmi iväg till Ulricehamns ski center. Åka skidor hela dagen, mycket trevligt. Ska även försöka få med mig någon, så jag slipper vara själv. Så tråkigt när jimmi och pappa åker tillsammans och jag får vara själv.. 


Fredagen blir en chill dag, för sen på lördagen åker vi iväg igen för att åka skidor. Fast då till Falköping. Där kommer en av pappas jobbar kompisar vara med och åka. Så mitt lov är ganska upp-bokat. Det brukar det inte vara, så känns lite konstigt.

---------


Det känns som det kommer bli väldigt mycket skidor nu. Men det är ju inget fel på det, utan det är jätte kul! På torsdagen efter lovet kommer skolan's friluftsdag vara, och jag har självklart valt att åka skidor. På helgen sen, vet inte om det är på lördagen eller söndagen, då är det någon "jobb" grej så då åker jag, pappa och jimmi iväg till sunnes ski center. Kommer blir skitkul! Vi var även på "sunne" för året och det var kul fast lite ensamt.


Dagen idag har jag kollat på film, Prinsessans dagbok 2. Efter det åkte vi iväg och åkte skidor. Men det var inte så jätte kul, jag frös jätte mycket. Men är hemma nu och snart blir det Melodifestivalen och mys i soffan med mig själv, forever alone  ♥

   

Ovido - Quiz & Flashcards