onlyinyourdreams

Alla inlägg under januari 2012

Av Tove Blomquist - 10 januari 2012 17:22

Ord räcker inte till.

Jag måste leva vidare utan dig men
jag förstår inte hur det ska kunna gå till

Mina känslor för dig kommer föralltid leva kvar. 

Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.
Våra minnen tillsammans kommer aldrig gå förlorade.  

Jag önskar att jag kunde springa ifatt dig
och aldrig släppa taget om dig igen men det är försent.

Förlåt

----------------



Hello darlings! Första skol dagen idag och jag måste säga att det gick faktiskt rätt bra. Men tyvärr så har dem ändrat schemat och det var väl ett litet minus. Det var en sån här dag men verkligen ville bo i herrljunga, vi har tydligen 1 timme och 45 minuter rast på tisdagar. Förut så hade vi alltid sovmorgon på onsdagar men nu är den borta.. Jag som verkligen gillade den rasten, då kunde man gå upp senare för att man inte behäve äta frukost hemma, för jag gjorde det i skolan istället. Men nu är det slut på det, tråkigt! 


Igår natt så somna jag jätte sent.. Precis som jag trodde. Är ju inte så van att gå upp kloackan sex på morgonen. Men snart kommer jag nog in i mina gamla vanor. Är nu skit trött men får inte sova, för då kommer jag inte sova inatt, åhhh... :(


Sitter och myser i soffan med 70 värme ljus. HEHE. Ska väl snart äta något innan jag dör. Men vet inte vad än och jag har lite beslut ångest, men jag kommer nog på något riktigt gott. Hejdå ! 


   


Av Tove Blomquist - 9 januari 2012 21:43


En metod som kallas "SOAS".

S - Stanna upp och bli fokuserad på vad som händer inom dig

O - Observera vad det är som känns, vart det känns och hur det känns.

A - Acceptera att känslan finns där, och att den inte kan göra dig illa.

S - Släpp taget.


------------------


Både lördagen och söndagen var det fult ös hela tiden. Bara för att alla inte kunde komma på samma dag, samma tid, fick det bli att vi hade 3 kalas.. Jag levde på smörgås och choklad tårta. Tårtan var ganska god förvisso, men efter några gånger så tröttnar man ! Idag fyller ju pappa år så får ju säga, GRATTIIS!  


Idag har jag grejat och sånt tills skolan som (tyvärr) startar imorgon. Även om jag har haft ett tråkigt lov så längtar jag inte tillbaka till skolbänken. 


Ska försöka somna i tid, känner att jag kommer ha svårt att sova första natten. Men jag är nog inte ensam om detta. Godnatt och sov gott alla! Puss och kram.


 


Av Tove Blomquist - 6 januari 2012 23:53

"Ser du mig inte?"

Leenden som vissnar.
"För jag står rakt framför dig" 

Tårar som blandas.
"Jag skriker dig i ansiktet"

"Hör du mig inte?"

Tunga steg som lämnar och går.


-------



Åh vad tråkigt mitt lov har varit. Har ännu en dag gjort absolut ingenting. Kollat på tv och sovit i soffan.. Fast har faktiskt grejat lite med mitt hår och kollat hur jag ska ha det imorgon, för det ska tydligen bli kalas för pappa då. Men tyvärr så kom jag inte på något, det blir nog det vanliga. Rakt eller kanske ska jag sova med flätor...? Jag kommer nog på det snart. 


Jag har absolut inget att skriva. Det blir så enformigt hela tiden och det är tråkigt. Om det är något ni vill att jag ska skriva så kommentera gärna.


Have a great night! 

 


Av Tove Blomquist - 5 januari 2012 23:17

Jag har starkt funderat på att klippa lugg. Men jag vet inte om det lixom skulle passa men det är sjukt snyggt. Vad tycker ni? Släng in en kommentar. Ni är min framtid !


Åh.. så snygga.

 

Av Tove Blomquist - 5 januari 2012 21:37

Jag skriver själv min livetsbok men har inga framtida kapitel,

finns inga register eller förklaringar som löser mitt splitter.

Finns inte en psykolog i världen som inte gör mig bitter.

Jag vet ju hur jag gör men jag gör vad som helst om jag slipper.


-------------



Filmkvällen med louise igår var helt sjuk. Så fort vi hade sätt färdigt på en film så kommer louise och säger "Vi ser på en till?". Men det roligaste är att hon inte ens tittar, utan det är bara jag som kollar.  Hon är som hon är.. ;)


Idag har jag och jimmi kollat lite på film och myst i soffan hela dagen. Har även grejat lite. Jag har kommit på att mitt lov har faktiskt inte varit så roligt, hela vinter lovet är det så mycket traditioner med familjen att jag inte får tid att vara med någon annan och det känns ganska härligt ibland men man saknar alla mina goda vänner. 


Men ska nu äta något och kolla på film. Hejdå! 


 

Av Tove Blomquist - 4 januari 2012 16:45

Hej! Nu har tiden kommit då jag har tagit i tur med mina problem och kan äntligen blogga igen. Har verkligen saknat att skriva, but now i'm back! Ska försöka ta igen det jag har missat. Vill bara säga att föra månaden så fick jag 150 mer besökare (på hela månaden), fråga mig inte varför, men jag var verkligen glad när jag fick se detta! 


Ska snart städa mitt rum för senare ska louise komma hit och mysa ;) Godis och film. love! Duschade precis och mitt hår luktar underbart. Sitter nu och kan inte sluta lukta på de ;o det nya shampoot jag har köpt är helt wonderful. finns att köpa t.ex på HM eller i en vanlig mataffär. Går också att köpa på L'oréal´s hemsida. 


Har också fixat en ny header till bloggen, hoppas ni uppskattar de.


Ni alla får ha en bra kväll. Herrråå.

 

Ovido - Quiz & Flashcards