onlyinyourdreams

Alla inlägg under december 2011

Av Tove Blomquist - 23 december 2011 13:00

Tidinställt - 


           

Av Tove Blomquist - 22 december 2011 14:13

Fick just se en video på en helt jävla mongo tjej. Hon säger att hon "hatar fula människor", men det roligaste är att hon själv är ful som stryk. Hon säger också att hon har "fobi" för fula männsikor, men lixom då borde hon ju f*n har fobi för sig själv.. Men hon söker bara uppmärksamhet.


Hon fattar inte att hon trycker ner andra genom att skriva som hon gör.. Det finns många som läser bloggar för att bli inspirerad och för att det är kul.


Men när man tittar på hennes videos eller kollar på hennes blogg så får man bara sämre självförtroende, med tanke på att hon säger i en annan video att "fula har inte självförtroende" ... Det finns säkert andra som kanske inte har bra självförtroende, men då ska man ju inte göra det sämre genom att skriva/säga så, plus att dom där "fula" dom kan ha ett jätte bra självföretroende.


Hon säger också i en av sina videos så här "och det där med skönheten sitter på insidan? det är väl någonting som fula människor har hittat på för att nedvärdera oss som ser bra ut, det ska väl tydligen vara en skam att se snygg ut..."


Jag tror inte att hon har så bra självförtroende när hon sitter och TRYCKER (bokstavligt talat) ner andra genom att göra som hon gör. Kanske är allt bara på skoj men det är inte ens roligt. Jag kan nog lova att hon har nog en hel del som hatar henne efter det hon har sagt ..


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kzgCdAobawA

 

Av Tove Blomquist - 20 december 2011 17:13

Alla våra minnen, alla våra skratt.

Du är den mest underbaraste vännen jag någonsin haft.


Jag kollade ner i marken och släppte en tår
det var då du kom och sträckte ut din hand och läkte mina sår

Du hjälpte mig genom det värsta i mitt liv. 
Och jag säger tack för att du finns här brevid. 

En känsla av vänskap är det du har gett mig.
Du har alltid varit vid min sida och jag tackar dig.

Vi har delat allt tillsammans både gråten och skratten. 
Du är den största skatten


Vi hittar alltid på en massa trams,
och om vi bråkar blir vi alltid sams.


Älskar dig min underbara Elma.

Grattispådinfemtonårsdag♥


       

Av Tove Blomquist - 20 december 2011 16:41

Hej alla tomtenissar!;) 

Förlåt om jag tyvärr inte har hunnit skriva något men jag har haft fullt upp! Låter som världens sämsta ursäkt men det är faktiskt sant. 


Lördags: Gick jag upp tidigt för att hinna till dansen, där jag tillbringa hela min dag... Fick ju ta hand om en söt liten tjej också! jätte gullig. 

Söndags: Åkte till IKEA med pappa och farmor o farfar. köpte inget... Fattig som jag är;)

Måndags: skolan, sen direkt efter så var det bara att tvinga på sig "fin kläder", för då var det dax för kalas hos min söta kusin, som fyllde 4 år den 17 december.

och idag har jag inte gjort så mycket mer än att gå i skolan och ha ont i halsen! ska även fixa min sjukt snygga jul klänning, efter det blir det nog att ta ett långt bad och bara njuta av livet, kommer troligtvis lyssna på jul-musik så man får lite jul-känsla.


kramis.

 

Av Tove Blomquist - 16 december 2011 17:40

12 månader är ett år
4 veckor är en månad
7 dagar är en vecka
24 timmar är en dag
60 minuter är en timme
60 sekunder är en minut
Men jag lärde mig aldrig att en sekund utan dig är som ett år


--------------------------------


Skolan idag har varit helt ok. Fick leka lite doktor för Nelly idag ... Stackaren fick en biljard boll bredvid ögat av våran klasskompis, men nej.. Det var inte på meningen !

Vi dansa även på idrotten med 8F. Det såg ganska roligt ut faktiskt.  HAHAHA :')
Annars har dagen varit helt okej, no:n var inställd, dans på idrotten, sen sv och so med en vikarie plus att vi slutar tidigt !


Nu ska jag snart packa inför imorgon, tagga tånga hallen!

Kul att gå upp klockan 6 på en lördag osv...

   


Av Tove Blomquist - 14 december 2011 15:23

Motgång efter motgång.
Tår efter tår.
Att det aldrig tar slut.

Men jag ska kämpa.


...............



Känns ganska härligt nu när man vet att vi inte kommer ha mer prov, jag är helt fri! Imorgon ska jag dansa och sen på lördag är det julkonserten i tånga! Känner mig sjukt taggad. Blir även kanske ikea på söndag, men det vet jag inte.


Har inte så mycket skriva idag mer än att jag ska snart gå och hitta på nått, äta kanske? Hmm :)

Hejdå, ha en toppen dag!


Btw, har ni hört den ny låten "mange bjuder"? HAHAHAH .. Om ni inte har det så har ni missat något!

Av Tove Blomquist - 13 december 2011 16:43

Är det okej att jag saknar dig?

Fast vi ser varandra varje dag.

Är det okej att jag inte kan sluta tänka på dig?

Fast jag vet hur du är..

Är det okej att jag älskar dig?

Fast att jag vet allt du har gjort.

Är det okej att jag känner som jag gör?

Eller borde jag glömma dig?


---------------------


Hej alla bloggläsare! 

Idag har det varit  en helt okej dag i skolan, lucia firande och julmust i skolan! har jag sagt det.. ? Att jag älskar JULMUST!!:$ Fick även reda på att jag ska få "E" på spanskan.. Skulle egentligen fått "C" men det var en sak jag inte klara.. :/ Så störande.  


Ska nog nu gå och plugga till no:n imorgon, känner mig smått nervös.. Vill inte få skit betyg i no.. Även om jag inte är bra på skiten så vill jag ändå inte att det ska gå dåligt! Men det säger ju sig själv :) Bir även bad imorgon , om jag nu ska vara med! Jag tycker inte om att bada i skolan.. Det är inte min favorit direkt :/ 


Tagga plugg nurrå, bye!

Av Tove Blomquist - 12 december 2011 16:21

Ensam och förvirrad, i en värld som ej är hennes.
Lever hon ett dubbelliv, ständigt under press.
En sida mörk, en ljus, svart och vit.
Söker lyckan men hittar inte dit...


-----

cp skola! för det första så hade vi inte spanska provet idag, och inte no provet heller.. ;o 

spanska får jag ta imorgon och no:n på onsdag.


skolan har ju (från förra veckan) kommit med en "ny" regel att man inte får ha sina mobiler på sina lektioner annars får dom låsa in den hela dagen och ja... det hände mig! aså vafan... jag hade den på bordet och hon såg att jag inte använde den... men hon tog den ändå! FUCK U.


orka deppa för det nu,

nu ska jag nog chilla framför tv:n innan pappa ropar att det blir mat, efter det blir det lite mer tv och sen fixa lite julklappar! låter ganska häligt enligt mig, kramis ♥


 

Skapa flashcards